ORIGINAL RESEARCH
Fast-Food Consumption and Obesity Among Michigan Adults
Beth Anderson, MPH; Ann P. Rafferty, PhD; Sarah Lyon-Callo, MA, MS; Christopher Fussman, MS; Gwendoline Imes, MS, RD
Suggested citation for this article: Anderson B, Rafferty AP, Lyon-Callo S, Fussman C, Imes G. Fast-food consumption and obesity among Michigan adults. Prev Chronic Dis 2011;8(4):A71. http://www.cdc.gov/pcd/issues/2011/jul/10_0186.htm. Accessed [date].
PEER REVIEWED
Abstract
Introduction
Consumption of meals eaten away from home, especially from fast-food restaurants, has increased in the United States since the 1970s. The main objective of this study was to examine the frequency and characteristics of fast-food consumption among adults in Michigan and obesity prevalence.
Methods
We analyzed data from 12 questions about fast-food consumption that were included on the 2005 Michigan Behavioral Risk Factor Survey, a population-based telephone survey of Michigan adults, using univariate and bivariate analyses and multivariate logistic regression, and compared these data with data on Michigan obesity prevalence.
Results
Approximately 80% of Michigan adults went to fast-food restaurants at least once per month and 28% went regularly (≥2 times/wk). Regular fast-food consumption was higher among younger adults (mostly men) but was not significantly associated with household income, education, race, or urbanicity (in a multivariate framework). The prevalence of obesity increased consistently with frequenting fast-food restaurants, from 24% of those going less than once a week to 33% of those going 3 or more times per week. The predominant reason for choosing fast food was convenience. Although hypothetically 68% of adults who go to fast-food restaurants would choose healthier fast-food items when available, only 16% said they ever use nutritional information when ordering.
Conclusion
The prevalence of fast-food consumption is high in Michigan across education, income, and racial groups and is strongly associated with obesity. Making nutritional information at fast-food restaurants more readily available and easier to use may help consumers to order more healthful or lower-calorie items.
full-text:
Preventing Chronic Disease: July 2011: 10_0186
Author Information
Corresponding Author: Beth Anderson, MPH, Michigan Department of Community Health, 201 Townsend, PO Box 30195, Lansing, MI 48909. Telephone: 517-335-9785. E-mail: andersonb@michigan.gov.
Author Affiliations: Sarah Lyon-Callo, Christopher Fussman, Gwendoline Imes, Michigan Department of Community Health, Lansing, Michigan. Ann P. Rafferty was affiliated with the Michigan Department of Community Health during data analysis and initial drafting.
INVESTIGACIÓN ORIGINAL
Consumo de comidas rápidas y obesidad en adultos de Michigan
Beth Anderson, MPH; Ann P. Rafferty, PhD; Sarah Lyon-Callo, MA, MS; Christopher Fussman, MS; Gwendoline Imes, MS, RD
Citación sugerida para este artículo: Anderson B, Rafferty AP, Lyon-Callo S, Fussman C, Imes G. Consumo de comidas rápidas y obesidad en adultos de Michigan. Prev Chronic Dis 2011;8(4):A71. http://www.cdc.gov/pcd/issues/2011/jul/10_0186_es.htm. Consulta: [fecha].
REVISADO POR EXPERTOS
Resumen
Introducción
En los Estados Unidos, el consumo de alimentos fuera del hogar, especialmente en restaurantes de comida rápida, ha aumentado desde la década de 1970. El objetivo principal de este estudio fue analizar la frecuencia y características del consumo de comidas rápidas en los adultos de Michigan y la prevalencia de la obesidad.
Métodos
Analizamos los datos de las respuestas a 12 preguntas sobre consumo de comida rápida que se incluyeron en la encuesta sobre Factores de Riesgo del Comportamiento de Michigan del 2005, una encuesta telefónica poblacional de adultos de Michigan, por medio de análisis univariados y bivariados y de regresión logística multivariada, y comparamos esos datos con la prevalencia de obesidad de Michigan.
Resultados
Aproximadamente el 80% de los adultos de Michigan fueron a restaurantes de comida rápida al menos una vez al mes y el 28% lo hicieron regularmente (≥2 veces por semana). El consumo habitual de comida rápida fue más elevado en adultos jóvenes (en su mayoría hombres) pero no estaba asociado significativamente al ingreso familiar, nivel de estudios, raza o residencia urbana (en un marco de trabajo multivariado). La prevalencia de la obesidad se incrementó de manera constante al frecuentar restaurantes de comida rápida, desde un 24% en quienes iban menos de una vez por semana hasta un 33% en quienes iban 3 veces o más. La razón predominante para elegir comida rápida era la conveniencia. Si bien en teoría el 68% de los adultos que van a restaurantes de comida rápida elegirían productos de comida rápida más saludables si estuvieran disponibles, solo el 16% manifestó haber usado la información nutricional al hacer el pedido.
Conclusión
En Michigan, la prevalencia del consumo de comida rápida es elevada en todos los niveles educativos, de ingresos y grupos raciales y está fuertemente asociada a la obesidad. Hacer que la información nutricional en los restaurantes de comida rápida sea más accesible y simple de usar puede ayudar a los consumidores a comprar productos más saludables o de menor contenido calórico.
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