domingo, 15 de septiembre de 2013

Preventing Chronic Disease | Are Physical Education Policies Working? A Snapshot From San Francisco, 2011 - CDC

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Preventing Chronic Disease | Are Physical Education Policies Working? A Snapshot From San Francisco, 2011 - CDC

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Are Physical Education Policies Working? A Snapshot From San Francisco, 2011

Hannah R. Thompson, MPH; Jennifer Linchey; Kristine A. Madsen, MD, MPH

Suggested citation for this article: Thompson HR, Linchey J, Madsen KA. Are Physical Education Policies Working? A Snapshot From San Francisco, 2011. Prev Chronic Dis 2013;10:130108. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.130108External Web Site Icon.
PEER REVIEWED

Abstract

Introduction
School physical education (PE) has been identified as a critical public health tool to increase physical activity among youths. We sought to objectively assess compliance with PE quantity mandates and quality recommendations in a large urban California school district.
Methods
We collected PE schedules and systematically observed PE lessons (n = 154) in 20 elementary, 4 middle, and 4 high schools from February through May 2011.
Results
On the basis of schools’ master schedules, 83% of elementary schools met the California state mandate of 100 PE minutes per week. Teachers' actual schedules indicated that 20% of schools met the mandate, and observation showed that only 5% were in compliance. All middle and high schools met the mandated 200 minutes per week. On average, classes at all school levels met the recommended 50% of PE lesson time in moderate-to-vigorous physical activity. No teacher- or school-level factors significantly predicted PE quantity, but credentialed elementary PE teachers spent more time building students’ motor skills.
Conclusions
Our results suggest that current national estimates of PE, which are based on schools’ self-report, overestimate the amount of PE provided in elementary schools. Although more than half of PE class time was spent in moderate-to-vigorous physical activity, total physical activity in elementary schools from PE is minimal and may do little to contribute to students’ overall health.

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¿Son eficaces las políticas de educación física? Un vistazo a San Francisco, 2011

Hannah R. Thompson, MPH; Jennifer Linchey; Kristine A. Madsen, MD, MPH

Citación sugerida para este artículo: Thompson HR, Linchey J, Madsen KA. Are Physical Education Policies Working? A Snapshot From San Francisco, 2011. Prev Chronic Dis 2013;10:130108. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.130108Aclaraci?n sobre los enlaces a sitios web externos.
REVISADO POR EXPERTOS

Resumen

Introducción
La educación física en la escuela (PE, por sus siglas en inglés) se ha identificado como una herramienta de salud pública fundamental para aumentar la actividad física entre los jóvenes. Buscamos analizar objetivamente el cumplimiento de las exigencias respecto de la cantidad de PE y las recomendaciones sobre su calidad en un distrito escolar urbano de gran tamaño en California.
Métodos
Recolectamos horarios de PE y observamos sistemáticamente lecciones de PE (n = 154) en 20 escuelas primarias (elementary), 4 secundarias (middle) y 4 secundarias superiores (high schools) desde febrero hasta mayo del 2011.
Resultados
Sobre la base de los horarios originales de las escuelas, el 83 % de las escuelas primarias cumplía la exigencia estatal de California de 100 minutos de PE a la semana. Los horarios efectivos de los maestros indicaron que el 20 % de las escuelas cumplía la exigencia y la observación mostró que solo el 5 % la cumplía. Todas las escuelas secundarias y secundarias superiores cumplían con la exigencia de 200 minutos por semana. En promedio, las clases en todos los niveles escolares cumplían con la recomendación de 50 % del tiempo de una lección de PE dedicado a una actividad física de moderada a vigorosa. Ningún factor a nivel de escuelas o de maestros predijo de manera significativa la cantidad de PE, pero los profesores de PE acreditados de escuelas primarias pasaban más tiempo desarrollando las habilidades motoras de los estudiantes.
Conclusiones
Nuestros resultados parecen indicar que los cálculos nacionales actuales de PE, que se basan en los informes autorreportados por las escuelas, sobrestiman la cantidad de PE que se proporciona en las escuelas primarias. A pesar de que más de la mitad del tiempo de una clase de PE se dedicaba a una actividad física de moderada a vigorosa, la actividad física total de PE en las escuelas primarias es mínima y puede hacer poco para contribuir a la salud general de los estudiantes.

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