Training the Workforce in Evidence-Based Public Health: An Evaluation of Impact Among US and International Practitioners
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Wesley S. Gibbert; Shannon M. Keating, MPH; Julie A. Jacobs, MPH; Elizabeth Dodson, PhD, MPH; Elizabeth Baker, PhD, MPH; Gunter Diem, MD, MPH; Wayne Giles, MD, MS; Kathleen N. Gillespie, PhD; Vilius Grabauskas, MD, DrSc; Aushra Shatchkute, MD; Ross C. Brownson, PhD
Suggested citation for this article: Gibbert WS, Keating SM, Jacobs JA, Dodson E, Baker E, Diem G, et al. Training the Workforce in Evidence-Based Public Health: An Evaluation of Impact Among US and International Practitioners. Prev Chronic Dis 2013;10:130120. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.130120.
PEER REVIEWED
Abstract
Introduction
The Prevention Research Center in St. Louis developed a course on evidence-based public health in 1997 to train the public health workforce in implementation of evidence-based public health. The objective of this study was to assess use and benefits of the course and identify barriers to using evidence-based public health skills as well as ways to improve the course.
Methods
We used a mixed-method design incorporating on-site pre- and post-evaluations among US and international course participants who attended from 2008 through 2011 and web-based follow-up surveys among course participants who attended from 2005 through 2011 (n = 626). Respondents included managers, specialists, and academics at state health departments, local health departments, universities, and national/regional health departments.
Results
We found significant improvement from pre- to post-evaluation for 11 measures of knowledge, skill, and ability. Follow-up survey results showed at least quarterly use of course skills in most categories, majority endorsement of most course benefits, and lack of funding and coworkers who do not have evidence-based public health training as the most significant barriers to implementation of evidence-based public health. Respondents suggested ways to increase evidence-based decision making at their organization, focusing on organizational support and continued access to training.
Conclusion
Although the evidence-based public health course is effective in improving self-reported measures of knowledge, skill, and ability, barriers remain to the implementation of evidence-based decision making, demonstrating the importance of continuing to offer and expand training in evidence-based public health.
Capacitación de grupos de trabajo en la salud pública basada en la evidencia: una evaluación del impacto entre profesionales médicos de los EE. UU. e internacionales
Wesley S. Gibbert; Shannon M. Keating, MPH; Julie A. Jacobs, MPH; Elizabeth Dodson, PhD, MPH; Elizabeth Baker, PhD, MPH; Gunter Diem, MD, MPH; Wayne Giles, MD, MS; Kathleen N. Gillespie, PhD; Vilius Grabauskas, MD, DrSc; Aushra Shatchkute, MD; Ross C. Brownson, PhD
Citación sugerida para este artículo: Gibbert WS, Keating SM, Jacobs JA, Dodson E, Baker E, Diem G, et al. Training the Workforce in Evidence-Based Public Health: An Evaluation of Impact Among US and International Practitioners. Prev Chronic Dis 2013;10:130120. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.130120.
REVISADO POR EXPERTOS
Resumen
Introducción
El Centro de Investigaciones para la Prevención en St. Louis creó un curso sobre la salud pública basada en la evidencia en 1997 para capacitar a la fuerza laboral de salud pública en la implementación de la salud pública basada en la evidencia. El objetivo de este estudio era evaluar el uso y los beneficios del curso e identificar los obstáculos para usar las destrezas de salud pública basada en la evidencia, así como también las maneras de mejorar el curso.
Métodos
Usamos un diseño de métodos combinados incorporando evaluaciones previas y posteriores realizadas en el sitio entre los participantes del curso nacional e internacional que asistieron desde el 2008 hasta el 2011; también utilizamos encuestas de seguimiento por Internet entre los participantes del curso que asistieron desde el 2005 hasta el 2011 (n = 626). Entre los encuestados había gerentes, especialistas y académicos de departamentos de salud nacionales, estatales, locales y regionales y de universidades.
Resultados
Encontramos mejoras significativas entre las evaluaciones previas y posteriores en 11 mediciones de conocimientos, destrezas y habilidades. Los resultados de la encuesta de seguimiento mostraron que el uso al menos trimestral de las destrezas del curso en la mayoría de las categorías, el respaldo mayoritario a la mayoría de los beneficios del curso y la falta de fondos y de colegas sin capacitación en salud pública basada en la evidencia eran los obstáculos más significativos para la implementación de la salud pública basada en la evidencia. Los encuestados sugirieron maneras de incrementar la toma de decisiones basada en la evidencia en sus organizaciones, centrando la atención en el apoyo organizacional y el acceso continuo a la capacitación.
Conclusión
Aunque el curso de salud pública basada en la evidencia es eficaz para mejorar mediciones de conocimientos, destrezas y habilidades autorreportadas, todavía existen obstáculos para la implementación de la toma de decisiones basadas en la evidencia, lo que demuestra la importancia de continuar ofreciendo y ampliando la capacitación en la salud pública basada en la evidencia.
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