Preventing Chronic Disease | Bringing Bike Share to a Low-Income Community: Lessons Learned Through Community Engagement, Minneapolis, Minnesota, 2011 - CDC
Bringing Bike Share to a Low-Income Community: Lessons Learned Through Community Engagement, Minneapolis, Minnesota, 2011
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This page was updated on August 19, 2013, to incorporate the corrections in Vol. 10
Listen to this podcast interview with the study’s lead author, Sarah Kretman Stewart, MPH, MEd, about the impact the bike share program had on the low-income town of Near North, Minnesota.
Sarah Kretman Stewart, MPH, MEd; David C. Johnson, MPH; William P. Smith, MA
Suggested citation for this article: Kretman Stewart S, Johnson DC, Smith WP. Bringing Bike Share to a Low-Income Community: Lessons Learned Through Community Engagement, Minneapolis, Minnesota, 2011. [Erratum appears in Prev Chronic Dis 2013;10. http://www.cdc.gov/pcd/issues/2013/12_0274e.htm.] Prev Chronic Dis 2013;10:120274. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120274.
PEER REVIEWED
Abstract
BackgroundHigh prevalence of physical inactivity contributes to adverse health outcomes. Active transportation (cycling or walking) is associated with better health outcomes, and bike-sharing programs can help communities increase use of active transportation.
Community Context
The Minneapolis Health Department funded the Nice Ride Minnesota bike share system to expand to the Near North community in Minneapolis, Minnesota. Near North is a diverse, low-income area of the city where residents experience health disparities, including disparities in physical activity levels.
Methods
The installation of new bike share kiosks in Near North resulted in an environmental change to support physical activity. Community engagement was conducted pre-intervention only and consisted of focus groups, community meetings, and interviews. Postintervention data on bike share trips and subscribers were collected to assess intervention effectiveness.
Outcome
Focus group participants offered insights on facilitators and barriers to bike share and suggested system improvements. Community engagement efforts showed that Near North residents were positive about Nice Ride and wanted to use the system; however, the numbers of trips and subscriptions in Near North were low.
Interpretation
Results show that the first season of the expansion was moderately successful in improving outreach efforts and adapting bike share to meet the needs of low-income populations. However, environmental change without adequate, ongoing community engagement may not be sufficient to result in behavior change.
Implementación de un programa de bicicletas compartidas en una comunidad de bajos recursos: lecciones aprendidas a través de la participación de la comunidad en Minneapolis, Minnesota, 2011
Sarah Kretman Stewart, MPH, MEd; David C. Johnson, MPH; William P. Smith, MA
Citación sugerida para este artículo: Kretman Stewart S, Johnson DC, Smith WP. I Lessons Learned Through Community Engagement, Minneapolis, Minnesota, 2011. Prev Chronic Dis 2013;10:120274. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120274.
REVISADO POR EXPERTOS
Resumen
AntecedentesLa alta prevalencia de inactividad física contribuye a resultados de salud adversos. El transporte activo (en bicicleta o a pie) se asocia a tener mejores resultados de salud y los programas de bicicletas compartidas pueden ayudar a las comunidades a aumentar el uso de medios de transporte activos.
Contexto comunitario
El Departamento de Salud de Minneapolis financió la expansión del sistema de bicicletas compartidas Nice Ride de Minnesota a la comunidad de Near North en Minneapolis, Minnesota. Near North es una zona diversa de la ciudad, de bajos recursos donde los residentes experimentan disparidades en la salud, incluidas las disparidades en los niveles de actividad física.
Métodos
La instalación de quioscos de bicicletas compartidas en Near North resultó en un cambio ambiental que apoya la actividad física. Los esfuerzos para la participación comunitaria se llevaron a cabo solamente antes de la intervención y consistieron en grupos de enfoque, reuniones comunitarias y entrevistas. Se recogieron datos sobre los viajes en las bicicletas compartidas y los inscritos en el sistema posintervención para evaluar la eficacia de la intervención.
Resultado
Los participantes de los grupos de enfoque brindaron sus opiniones sobre lo que facilitaba y lo que dificultaba el uso de las bicicletas compartidas e hicieron sugerencias sobre cómo mejorar el sistema. Los esfuerzos para la participación comunitaria mostraron que los residentes de Near North tenían una visión positiva sobre Nice Ride y querían usar el sistema; sin embargo, la cantidad de viajes e inscripciones en Near North fue baja.
Interpretación
Los resultados muestran que la primera temporada de la expansión fue moderadamente exitosa en mejorar los esfuerzos de acercamiento comunitario y de adaptación del programa de bicicletas compartidas a las necesidades de las poblaciones de bajos recursos. Sin embargo, es posible que sin esfuerzos adecuados y continuos para la participación comunitaria, los cambios ambientales no sean suficientes para resultar en cambios de comportamientos.
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