domingo, 15 de septiembre de 2013

Preventing Chronic Disease | Implementing a Farmers’ Market Incentive Program: Perspectives on the New York City Health Bucks Program - CDC

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Preventing Chronic Disease | Implementing a Farmers’ Market Incentive Program: Perspectives on the New York City Health Bucks Program - CDC

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Implementing a Farmers’ Market Incentive Program: Perspectives on the New York City Health Bucks Program

Gayle Holmes Payne, PhD; Holly Wethington, PhD; Lauren Olsho, PhD; Jan Jernigan, PhD; Rosanne Farris, PhD; Deborah Klein Walker, EdD

Suggested citation for this article: Payne GH, Wethington H, Olsho L, Jernigan J, Farris R, Walker DK. Implementing a Farmers’ Market Incentive Program: Perspectives on the New York City Health Bucks Program. Prev Chronic Dis 2013;10:120285. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120285External Web Site Icon.
PEER REVIEWED

Abstract

Introduction
One strategy for lowering the prevalence of obesity is to increase access to and affordability of fruits and vegetables through farmers’ markets. However, little has been documented in the literature on the implementation of such efforts. To address this gap, the Division of Nutrition, Physical Activity, and Obesity (DNPAO) sponsored an evaluation of the New York City Health Bucks program, a farmers’ market coupon incentive program intended to increase access to fresh fruits and vegetables in underserved neighborhoods while supporting local farmers.
Methods
We conducted a process evaluation of Health Bucks program implementation. We interviewed 6 farmer/vendors, 3 market managers, and 4 program administrators, and collected data on site at 86 farmers’ markets, including surveys of 81 managers and 141 farmer/vendors on their perspectives on promotion and redemption of the incentive coupons; knowledge and attitudes regarding the program; experiences with markets and products; and facilitators and barriers to program participation.
Results
Results indicate that respondents view Health Bucks as a positive program model. Farmers’ market incentive coupon programs like Health Bucks are one strategy to address the problem of obesity and were associated with higher fruit and vegetable access and purchases in low-income communities.
Conclusions
This evaluation identified some areas for improving implementation of the Health Bucks program. Farmers’ market incentive programs like Health Bucks may be one avenue to increase access to and affordability of fruits and vegetables among low-income persons. Further research is needed to assess the potential effects of these programs on access and health outcomes.

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Implementación de un programa de incentivo de mercados agrícolas: perspectivas del programa Health Bucks de la ciudad de Nueva York

Gayle Holmes Payne, PhD; Holly Wethington, PhD; Lauren Olsho, PhD; Jan Jernigan, PhD; Rosanne Farris, PhD; Deborah Klein Walker, EdD

Citación sugerida para este artículo: Payne GH, Wethington H, Olsho L, Jernigan J, Farris R, Walker DK. Implementing a Farmers’ Market Incentive Program: Perspectives on the New York City Health Bucks Program. Prev Chronic Dis 2013;10:120285. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120285Aclaraci?n sobre los enlaces a sitios web externos.
REVISADO POR EXPERTOS

Resumen

Introducción
Una estrategia para disminuir la prevalencia de la obesidad es aumentar el acceso a las frutas y verduras y su asequibilidad mediante mercados agrícolas. Sin embargo, es poco lo que se ha documentado en las publicaciones científicas sobre la implementación de dichos esfuerzos. Para abordar esta brecha, la División de Nutrición, Actividad Física y Obesidad (DNPAO) patrocinó una evaluación del programa Health Bucks de la ciudad de Nueva York, un programa de incentivo que brinda cupones para un mercado agrícola con el objetivo de aumentar el acceso a las frutas y verduras frescas en vecindarios subatendidos, y a la vez apoyar a los agricultores locales.
Métodos
Llevamos a cabo una evaluación del proceso de implementación del programa Health Bucks. Entrevistamos a 6 agricultores o comerciantes, 3 gerentes de mercados, y 4 administradores del programa; y recogimos datos en el sitio de 86 mercados agrícolas, incluidas encuestas a 81 gerentes y a 141 agricultores o comerciantes sobre sus opiniones sobre la promoción y el pago con los cupones de incentivo, sobre el conocimiento y las actitudes respecto al programa, las experiencias con los mercados y productos, y lo que facilita y lo que se presenta como obstáculo para la participación en el programa.
Resultados
Los resultados indican que los encuestados ven a Health Bucks como un modelo de programa positivo. Los programas de cupones de incentivo para los mercados agrícolas como Health Bucks son una estrategia para abordar el problema de la obesidad y se asociaron con un aumento en el acceso y en la compra de frutas y verduras en comunidades de bajos ingresos.
Conclusiones
Esta evaluación identificó algunas áreas para mejorar la implementación del programa Health Bucks. Los programas de incentivo de mercados agrícolas como Health Bucks pueden ser una vía para aumentar el acceso a las frutas y verduras y su asequibilidad entre las personas de bajos ingresos. Se necesitan más investigaciones para evaluar los posibles efectos de estos programas en el acceso y las consecuencias para la salud.



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