lunes, 15 de agosto de 2011

Protecting Children From Harmful Food Marketing: Options for Local Government to Make a Difference ► Preventing Chronic Disease: September 2011: 10_0272

full-text ►Preventing Chronic Disease: September 2011: 10_0272: "SPECIAL TOPIC
Protecting Children From Harmful Food Marketing: Options for Local Government to Make a Difference
Jennifer L. Harris, PhD, MBA; Samantha K. Graff, JD


Suggested citation for this article: Harris JL, Graff SK. Protecting children from harmful food marketing: options for local government to make a difference. Prev Chronic Dis 2011;8(5):A92. http://www.cdc.gov/pcd/issues/2011/sep/10_0272.htm. Accessed [date].

PEER REVIEWED

Abstract

The obesity epidemic cannot be reversed without substantial improvements in the food marketing environment that surrounds children. Food marketing targeted to children almost exclusively promotes calorie-dense, nutrient-poor foods and takes advantage of children’s vulnerability to persuasive messages. Increasing scientific evidence reveals potentially profound effects of food marketing on children’s lifelong eating behaviors and health. Much of this marketing occurs in nationwide media (eg, television, the Internet), but companies also directly target children in their own communities through the use of billboards and through local environments such as stores, restaurants, and schools. Given the harmful effect of this marketing environment on children’s health and the industry’s reluctance to make necessary changes to its food marketing practices, government at all levels has an obligation to act. This article focuses on policy options for municipalities that are seeking ways to limit harmful food marketing at the community level
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Acknowledgments

This work was supported by grants from the Robert Wood Johnson Foundation through the National Policy and Legal Analysis Network to Prevent Childhood Obesity, a project of Public Health Law & Policy, and the Rudd Center for Food Policy and Obesity, and by the Rudd Foundation. The authors thank Professor Mark Aaronson for his insights on framing the manuscript. This article highlights ideas generated and conclusions reached at the Symposium on Ethical Issues in Interventions for Childhood Obesity, sponsored by the Robert Wood Johnson Foundation and Data for Solutions, Inc.


Author Information

Corresponding Author: Jennifer L. Harris, PhD, MBA, Rudd Center for Food Policy and Obesity, Yale University, PO Box 208369, New Haven, CT 06520-8369. Telephone: 203-432-4613. E-mail: Jennifer.harris@yale.edu.


Author Affiliation: Samantha K. Graff, Public Health Law & Policy, Oakland, California.




TEMA ESPECIAL
Protección de los niños del mercadeo de alimentos dañinos: Opciones para que los gobiernos locales marquen la diferencia
Jennifer L. Harris, PhD, MBA; Samantha K. Graff, JD


Citación sugerida para este artículo: Harris JL, Graff SK. Protección de los niños del mercadeo de alimentos dañinos: opciones para que los gobiernos locales marquen la diferencia. Prev Chronic Dis 2011;8(5):A92. http://www.cdc.gov/pcd/issues/2011/sept/10_0272_es.htm. Consulta: [fecha].

REVISADO POR EXPERTOS
Resumen

La epidemia de obesidad no se puede revertir sin mejoras considerables en el ambiente de mercadeo de alimentos que rodea a los niños. El mercadeo de alimentos dirigido a los niños promociona casi exclusivamente comidas altas en calorías y poco nutritivas y se aprovecha de la vulnerabilidad de los menores ante los mensajes persuasivos. Evidencia científica creciente revela efectos potencialmente profundos del mercadeo de alimentos en los hábitos de alimentación y en la salud de los niños para toda la vida. La mayoría de este mercadeo se realiza en los medios de comunicación de cobertura nacional (p. ej., televisión, Internet), pero las compañías también buscan llegarles directamente a los niños en sus propias comunidades con el uso de vallas publicitarias y a través de ambientes locales como tiendas, restaurantes y escuelas. Dado el efecto dañino de este ambiente de mercadeo en la salud de los niños y la negativa de la industria a hacer los cambios necesarios en sus prácticas de mercadeo de alimentos, el gobierno tiene una obligación de actuar en todos sus niveles. Este artículo se concentra en las opciones de política para las municipalidades que están buscando formas de limitar el mercadeo de alimenos dañinos a nivel de la comunidad.

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