martes, 16 de agosto de 2011

Strategies Implemented by 20 Local Tobacco Control Agencies to Promote Smoke-Free Recreation Areas, California, 2004-2007 || Preventing Chronic Disease: September 2011: 10_0250

ORIGINAL RESEARCH
Strategies Implemented by 20 Local Tobacco Control Agencies to Promote Smoke-Free Recreation Areas, California, 2004-2007
Travis D. Satterlund, PhD, JD; Diana Cassady, DrPH; Jeanette Treiber, PhD; Cathy Lemp


Suggested citation for this article: Satterlund TD, Cassady D, Treiber J, Lemp C. Strategies implemented by 20 local tobacco control agencies to promote smoke-free recreation areas, California, 2004-2007. Prev Chronic Dis 2001;8(6):A111. http://www.cdc.gov/pcd/issues/2011/sep/10_0250.htm. Accessed [date].

PEER REVIEWED

Abstract
Introduction
Since 2000, local jurisdictions in California have enacted hundreds of policies and ordinances in an effort to protect their citizens from the harmful effects of secondhand smoke. We evaluated strategies used by state-funded local tobacco control programs to enact local smoke-free policies involving outdoor recreational spaces.

Methods
The Tobacco Control Evaluation Center analyzed 23 final evaluation reports that discussed adopting local smoke-free policies in outdoor recreational facilities in California. These reports were submitted for the 2004 through 2007 funding period by local tobacco control organizations to the California Department of Public Health, Tobacco Control Program. We used a comparative technique whereby we coded passages and compared them by locale and case, focusing on strategies that led to the enactment of smoke-free policies.

Results
Our analysis found the following 6 strategies to be the most effective: 1) having a “champion” who helps to carry an objective forward, 2) tapping into a pool of potential youth volunteers, 3) collecting and using local data as a persuasive tool, 4) educating the community in smoke-free policy efforts, 5) working strategically in the local political climate, and 6) framing the policy appropriately.

Conclusion
These strategies proved effective regardless of whether policies were voluntary, administrative, or legislative. Successful policy enactment required a strong foundation of agency funding and an experienced and committed staff. These results should be relevant to other tobacco control organizations that are attempting to secure local smoke-free policy.

Acknowledgments
We thank the directors of the local projects that submitted the FERs used for this study. This work was supported through a contract from the California Department of Public Health, Tobacco Control Program.

Author Information
Corresponding Author: Travis D. Satterlund, PhD, JD, Center for Evaluation and Research, University of California, Davis, 1616 DaVinci Ct, Davis, CA 95618. Telephone: 530-754-8929. E-mail: tdsatter@ucdavis.edu.

Author Affiliations: Diana Cassady, Jeanette Treiber, Cathy Lemp, Center for Evaluation and Research, University of California, Davis, Davis, California.


full-text>>
Preventing Chronic Disease: September 2011: 10_0250



INVESTIGACIÓN ORIGINAL
Estrategias implementadas por 20 agencias locales de control del tabaco para promover áreas recreativas libres de humo de cigarrillo, California, 2004-2007
Travis D. Satterlund, PhD, JD; Diana Cassady, DrPH; Jeanette Treiber, PhD; Cathy Lemp


Citación sugerida para este artículo: Satterlund TD, Cassady D, Treiber J, Lemp C. Estrategias implementadas por 20 agencias locales de control del tabaco para promover áreas recreativas libres de humo de cigarrillo, California, 2004-2007. Prev Chronic Dis 2011;8(6):A111. http://www.cdc.gov/pcd/issues/2011/sep/10_0250_es.htm. Consulta: [fecha].

REVISADO POR EXPERTOS

Resumen
Introducción
Desde el año 2000, las jurisdicciones locales de California han promulgado centenares de normas y ordenanzas en un esfuerzo por proteger a los ciudadanos de los efectos dañinos del humo secundario del tabaco. Evaluamos las estrategias utilizadas por los programas locales de control del tabaco financiados por el estado para implementar políticas que prohíban fumar en espacios recreativos al aire libre.

Métodos
El Centro de Evaluación del Control del Tabaco analizó 23 informes de evaluación final que abordaron la adopción de reglamentos antitabaco en instalaciones recreativas al aire libre en California. Los informes fueron enviados por las organizaciones locales de control del tabaco al Programa de Control del Tabaco del Departamento de Salud Pública de California, para el periodo de financiamiento del 2004 al 2007. Utilizamos técnicas comparativas por medio de las cuales codificamos fragmentos de los informes y los comparamos por lugar y caso, centrándonos en estrategias que llevaron a la implementación de reglamentos antitabaco.

Resultados
Nuestro análisis encontró que las siguientes 6 estrategias fueron las más eficaces: 1) tener un "padrino" o "promotor" que ayude a avanzar en los objetivos, 2) seleccionar un grupo de jóvenes como posibles voluntarios, 3) recolectar y utilizar datos locales como herramienta de persuasión, 4) educar a la comunidad en los esfuerzos para procurar espacios libres de humo del cigarrillo, 5) operar de manera estratégica bajo el ambiente político local y 6) enmarcar la política adecuadamente.

Conclusión
Estas estrategias demostraron su eficacia independientemente de si provenían de políticas voluntarias, administrativas o legislativas. Para el éxito de la implementación de las políticas, fue necesario contar con una agencia patrocinadora sólida y con personal experimentado y comprometido. Los resultados deberán ser relevantes para otras organizaciones de control del tabaco que intentan afianzar reglamentos antitabaco.

No hay comentarios: