Preventing Chronic Disease | Development of a Community-Sensitive Strategy to Increase Availability of Fresh Fruits and Vegetables in Nashville’s Urban Food Deserts, 2010–2012 - CDC
Development of a Community-Sensitive Strategy to Increase Availability of Fresh Fruits and Vegetables in Nashville’s Urban Food Deserts, 2010–2012
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Celia Larson, PhD; Alisa Haushalter, DNP, RN; Tracy Buck, MS, RD; David Campbell, MS; Trevor Henderson; David Schlundt, PhD
Suggested citation for this article: Larson C, Haushalter A, Buck T, Campbell D, Henderson T, Schlundt D. Development of a Community-Sensitive Strategy to Increase Availability of Fresh Fruits and Vegetables in Nashville’s Urban Food Deserts, 2010–2012. Prev Chronic Dis 2013;10:130008. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.130008.
PEER REVIEWED
Abstract
BackgroundFood deserts, areas that lack full-service grocery stores, may contribute to rising rates of obesity and chronic diseases among low-income and racial/ethnic minority residents. Our corner store project, part of the Centers for Disease Control and Prevention’s Communities Putting Prevention to Work initiative, aimed to increase availability of healthful foods in food deserts in Nashville, Tennessee.
Community Context
We identified 4 food deserts in which most residents are low-income and racially and ethnically diverse. Our objectives were to develop an approach to increase availability of fresh fruits and vegetables, low-fat or nonfat milk, and 100% whole-wheat bread in Nashville’s food deserts and to engage community members to inform our strategy.
Methods
Five corner stores located in food deserts met inclusion criteria for our intervention. We then conducted community listening sessions, proprietor surveys, store audits, and customer-intercept surveys to identify needs, challenges to retailing the products, and potential intervention strategies.
Outcome
Few stores offered fresh fruits, fresh vegetables, low-fat or nonfat milk, or 100% whole-wheat bread, and none stocked items from all 4 categories. Major barriers to retailing healthful options identified by community members are mistrust of store owners, history of poor-quality produce, and limited familiarity with healthful options. Store owners identified neighborhood crime as the major barrier. We used community input to develop strategies.
Interpretation
Engaging community residents and understanding neighborhood context is critical to developing strategies that increase access to healthful foods in corner stores.
Elaboración de una estrategia que tome en cuenta a la comunidad para aumentar la disponibilidad de frutas y verduras frescas en los desiertos de alimentos urbanos en Nashville, 2010–2012
Celia Larson, PhD; Alisa Haushalter, DNP, RN; Tracy Buck, MS, RD; David Campbell, MS; Trevor Henderson; David Schlundt, PhD
Citación sugerida para este artículo: Larson C, Haushalter A, Buck T, Campbell D, Henderson T, Schlundt D. Development of a Community-Sensitive Strategy to Increase Availability of Fresh Fruits and Vegetables in Nashville’s Urban Food Deserts, 2010–2012. Prev Chronic Dis 2013;10:130008. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.130008.
REVISADO POR EXPERTOS
Resumen
AntecedentesLos desiertos de alimentos, áreas que carecen de tiendas de comestibles de servicio completo, pueden contribuir a crecientes tasas de obesidad y enfermedades crónicas entre los residentes de minorías raciales y étnicas de bajos ingresos. Nuestro proyecto de las tiendas de la esquina, que es parte de la iniciativa Comunidades que Ponen la Prevención en Práctica (Communities Putting Prevention to Work), de los Centros para el Control y la Prevención de Enfermedades, estuvo dirigido a aumentar la disponibilidad de alimentos saludables en los desiertos de alimentos en Nashville, Tennessee.
Contexto comunitario
Identificamos 4 desiertos de alimentos en los cuales la mayoría de los residentes tiene bajos ingresos y presenta diversidad desde el punto de vista racial y étnico. Nuestros objetivos fueron elaborar un enfoque para aumentar la disponibilidad de frutas y verduras frescas, leche baja en grasa o descremada y pan 100 % integral en los desiertos de alimentos de Nashville, y lograr la participación de los miembros de la comunidad para obtener información para nuestra estrategia.
Métodos
Cinco tiendas de la esquina ubicadas en desiertos de alimentos cumplían los criterios de inclusión para nuestra intervención. Entonces realizamos sesiones para escuchar a la comunidad, encuestas a propietarios, inspecciones a las tiendas y encuestas espontáneas a clientes para identificar las necesidades, los desafíos para vender los productos y potenciales estrategias de intervención.
Resultado
Pocas tiendas ofrecían frutas y verduras frescas, leche baja en grasa o descremada o pan 100 % integral, y ninguna tenía en existencia productos de las 4 categorías. Los principales obstáculos para la venta de alternativas saludables que identificaron miembros de la comunidad son falta de confianza en los dueños de las tiendas, antecedentes de mala calidad del producto y limitada familiaridad con las alternativas saludables. Los dueños de las tiendas identificaron la delincuencia en el vecindario como el principal obstáculo. Utilizamos las opiniones de la comunidad para elaborar estrategias.
Interpretación
Hacer participar a los residentes de la comunidad y entender el contexto del vecindario es fundamental para elaborar estrategias que aumenten el acceso a alimentos saludables en las tiendas de la esquina.
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