domingo, 15 de septiembre de 2013

Preventing Chronic Disease | Building Social Networks for Health Promotion: Shout-out Health, New Jersey, 2011 - CDC

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Preventing Chronic Disease | Building Social Networks for Health Promotion: Shout-out Health, New Jersey, 2011 - CDC

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Building Social Networks for Health Promotion: Shout-out Health, New Jersey, 2011

Pamela Rothpletz-Puglia, EdD, RD; Veronica M. Jones, MPH, CHES; Deborah S. Storm, MSN, PhD; J. Scott Parrott, PhD; Kathy Ahearn O’Brien, MPH

Suggested citation for this article: Rothpletz-Puglia P, Jones VM, Storm DS, Parrott JS, O’Brien KA. Building Social Networks for Health Promotion: Shout-out Health, New Jersey, 2011. Prev Chronic Dis 2013;10:130018. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.130018External Web Site Icon.
PEER REVIEWED

Abstract

Background
Building social networks for health promotion in high-poverty areas may reduce health disparities. Community involvement provides a mechanism to reach at-risk people with culturally tailored health information. Shout-out Health was a feasibility project to provide opportunity and support for women at risk for or living with human immunodeficiency virus infection to carry out health promotion within their informal social networks.
Community Context
The Shout-out Health project was designed by an academic–community agency team. During 3 months, health promotion topics were chosen, developed, and delivered to community members within informal social networks by participants living in Paterson and Jersey City, New Jersey.
Methods
We recruited women from our community agency partner’s clients; 57 women participated in in-person or online meetings facilitated by our team. The participants identified and developed the health topics, and we discussed each topic and checked it for message accuracy before the participants provided health promotion within their informal social networks. The primary outcome for evaluating feasibility included the women’s feedback about their experiences and the number of times they provided health promotion in the community. Other data collection included participant questionnaires and community-recipient evaluations.
Outcome
More than half of the participants reported substantial life challenges, such as unemployment and housing problems, yet with technical support and a modest stipend, women in both groups successfully provided health promotion to 5,861 people within their informal social networks.
Interpretation
Shout-out Health was feasible and has implications for building social networks to disseminate health information and reduce health disparities in communities.


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Formación de redes sociales para la promoción de la salud: Shout-out Health, Nueva Jersey, 2011

Pamela Rothpletz-Puglia, EdD, RD; Veronica M. Jones, MPH, CHES; Deborah S. Storm, MSN, PhD; J. Scott Parrott, PhD; Kathy Ahearn O’Brien, MPH

Citación sugerida para este artículo: Rothpletz-Puglia P, Jones VM, Storm DS, Parrott JS, O’Brien KA. Building Social Networks for Health Promotion: Shout-out Health, New Jersey, 2011. Prev Chronic Dis 2013;10:130018. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.130018Aclaraci?n sobre los enlaces a sitios web externos.
REVISADO POR EXPERTOS

Resumen

Antecedentes
La formación de redes sociales para promover la salud en áreas de mucha pobreza podría reducir las disparidades en la salud. La participación de la comunidad provee un mecanismo para llegar a las personas en riesgo con información de salud adaptada a su cultura. Shout-out Health fue un proyecto de viabilidad para proveer oportunidades y apoyo a mujeres en riesgo de contraer o que ya tenían la infección por el virus de la inmunodeficiencia humana, con el fin de promover la salud dentro de sus redes sociales informales.
Contexto comunitario
El proyecto Shout-out Health fue diseñado por un equipo académico-comunitario de la agencia. Durante 3 meses, participantes que vivían en Paterson y Jersey City, Nueva Jersey, eligieron, desarrollaron y proporcionaron temas de promoción de la salud a miembros de la comunidad dentro de redes sociales informales.
Métodos
Reclutamos a mujeres entre clientes del socio comunitario de la agencia; 57 mujeres participaron en reuniones en persona o por Internet, organizadas por nuestro equipo. Las participantes identificaron y desarrollaron los temas de salud, y nosotros hablamos sobre cada tema y revisamos la precisión del mensaje antes de que ellas promovieran la salud dentro de sus redes sociales informales. El principal resultado para evaluar la viabilidad incluyó la opinión de las mujeres acerca de sus experiencias y la cantidad de veces que promocionaron la salud en su comunidad. Otra recolección de datos incluyó cuestionarios a las participantes y evaluaciones a los beneficiarios de la comunidad.
Resultado
Más de la mitad de las participantes reportaron considerables desafíos en la vida, tales como desempleo y problemas de vivienda. Sin embargo, con apoyo técnico y un estipendio modesto, las mujeres en ambos grupos promocionaron la salud de manera exitosa entre 5,861 personas dentro de sus redes sociales informales.
Interpretación
Shout-out Health fue viable y tiene implicaciones para la formación de redes sociales con el fin de diseminar información de salud y reducir las disparidades en ese ámbito en las comunidades.

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