jueves, 8 de agosto de 2013

Preventing Chronic Disease | Instituting a Smoke-Free Policy for City Recreation Centers and Playgrounds, Philadelphia, Pennsylvania, 2010 - CDC

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Preventing Chronic Disease | Instituting a Smoke-Free Policy for City Recreation Centers and Playgrounds, Philadelphia, Pennsylvania, 2010 - CDC


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Instituting a Smoke-Free Policy for City Recreation Centers and Playgrounds, Philadelphia, Pennsylvania, 2010

Raymond Leung, JD; Giridhar Mallya, MD, MSHP; Lorraine T. Dean, ScD; Amna Rizvi, MPH; Leo Dignam; Donald F. Schwarz, MD, MPH

Suggested citation for this article: Leung R, Mallya G, Dean LT, Rizvi A, Dignam L, Schwarz DF. Instituting a Smoke-Free Policy for City Recreation Centers and Playgrounds, Philadelphia, Pennsylvania, 2010. Prev Chronic Dis 2013;10:120294. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120294External Web Site Icon.
PEER REVIEWED

Abstract

Background
In the United States, more than 600 municipalities have smoke-free parks, and more than 100 have smoke-free beaches. Nevertheless, adoption of outdoor smoke-free policies has been slow in certain regions. Critical to widespread adoption is the sharing of knowledge about the policy development and implementation process. In this article, we describe our experience in making City of Philadelphia recreation centers and playgrounds smoke-free.
Community Context
Of the 10 largest US cities, Philadelphia has among the highest rates of adult and youth smoking. Our objectives for an outdoor smoke-free policy included protecting against secondhand smoke, supporting a normative message that smoking is harmful, motivating smokers to quit, and mitigating tobacco-related sanitation costs.
Methods
The Philadelphia Department of Public Health and the Department of Parks and Recreation engaged civic leaders, agency staff, and community stakeholders in the following steps: 1) making the policy case, 2) vetting policy options and engaging stakeholders, and 3) implementing policy. Near-term policy impacts were assessed through available data sources.
Outcome
More than 220 recreation centers, playgrounds, and outdoor pools became smoke-free through a combined mayoral executive order and agency regulation. Support for the policy was high. Estimates suggest a policy reach of 3.6 million annual visitors and almost 850 acres of new smoke-free municipal property.
Interpretation
Localities can successfully implement outdoor smoke-free policies with careful planning and execution. Such policies hold great potential for reducing exposure to secondhand smoke, promoting nonsmoking norms, and providing additional motivation for residents to quit smoking.



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La institución de políticas antitabaquismo en los centros de recreación y los parques de juegos de la cuidad, Filadelfia, Pensilvania, 2010

Raymond Leung, JD; Giridhar Mallya, MD, MSHP; Lorraine T. Dean, ScD; Amna Rizvi, MPH; Leo Dignam; Donald F. Schwarz, MD, MPH

Citación sugerida para este artículo: Leung R, Mallya G, Dean LT, Rizvi A, Dignam L, Schwarz DF. Instituting a Smoke-Free Policy for City Recreation Centers and Playgrounds, Philadelphia, Pennsylvania, 2010. Prev Chronic Dis 2013;10:120294. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120294Aclaraci?n sobre los enlaces a sitios web externos.
REVISADO POR EXPERTOS

Resumen

Antecedentes
En los Estados Unidos, más de 600 municipalidades tienen parques donde se prohíbe fumar y más de 100 lo prohíben en sus playas. No obstante, la adopción de las políticas antitabaquismo en lugares al aire libre ha sido lenta en ciertas regiones. Resulta crítico para su amplia adopción compartir el conocimiento sobre el proceso de implementación y desarrollo. En este artículo, describimos nuestra experiencia en hacer que los centros de recreación y los parques de juegos de la ciudad de Filadelfia sean libres de humo.
Contexto de la comunidad
De las 10 ciudades más grandes de los EE. UU. Filadelfia está entre las que tiene tasas más altas de tabaquismo entre los jóvenes y adultos. Nuestros objetivos para una política antitabaquismo en los lugares al aire libre incluyeron la protección contra el humo de segunda mano, apoyar un mensaje normativo de que el tabaco es dañino, motivar a los fumadores para que dejen de fumar y mitigar los costos de limpieza relacionados con el tabaco.
Métodos
El Departamento de Salud Pública y el Departamento de Parques y Recreación de Filadelfia, consiguieron la colaboración de líderes cívicos, personal de las agencias y partes interesadas de la comunidad para los siguientes pasos: 1) la elaboración del caso sobre la política, 2) la investigación de las opciones de políticas y conseguir la participación de las partes interesadas y 3) la implementación de la política. Se evaluó el impacto de las políticas a corto plazo mediante las fuentes de información disponibles.
Resultados
Se logró que en más de 220 centros de recreación, parques de juegos y piscinas al aire libre se prohibiera el tabaquismo mediante una orden ejecutiva del alcalde y regulación de una agencia. El nivel de apoyo para la política fue alto. Según los cálculos, la política alcanzó a 3.6 millones de visitantes al año y casi 850 acres de propiedad municipal nueva libre de humo.
Interpretación
Con cuidadoso planeamiento y ejecución las localidades pueden implementar políticas antitabaquismo exitosamente en lugares al aire libre. Estas políticas tienen un gran potencial de reducir la exposición al humo de segunda mano, promover las normas de prohibición del tabaco y proporcionar más motivación a los residentes para dejar de fumar.

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