jueves, 8 de agosto de 2013

Preventing Chronic Disease | Sustained Improvement in Clinical Preventive Service Delivery Among Independent Primary Care Practices After Implementing Electronic Health Record Systems - CDC

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Preventing Chronic Disease | Sustained Improvement in Clinical Preventive Service Delivery Among Independent Primary Care Practices After Implementing Electronic Health Record Systems - CDC


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Sustained Improvement in Clinical Preventive Service Delivery Among Independent Primary Care Practices After Implementing Electronic Health Record Systems

Jason J. Wang, PhD; Kimberly M. Sebek, MPH; Colleen M. McCullough, BA; Sam J. Amirfar, MD; Amanda S. Parsons, MD, MBA; Jesse Singer, DO, MPH; Sarah C. Shih, MPH

Suggested citation for this article: Wang JJ, Sebek KM, McCullough CM, Amirfar SJ, Parsons AS, Singer J, et al. Sustained Improvement in Clinical Preventive Service Delivery Among Independent Primary Care Practices After Implementing Electronic Health Record Systems. Prev Chronic Dis 2013;10:120341. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120341External Web Site Icon.
PEER REVIEWED

Abstract

Introduction
Studies showing sustained improvements in the delivery of clinical preventive services are limited. Fewer studies demonstrate sustained improvements among independent practices that are not affiliated with hospitals or integrated health systems. This study examines the continued improvement in clinical quality measures for a group of independent primary care practices using electronic health records (EHRs) and receiving technical support from a local public health agency.
Methods
We analyzed clinical quality measure performance data from a cohort of primary care practices that implemented an EHR at least 3 months before October 2009, the study baseline. We assessed trends for 4 key quality measures: antithrombotic therapy, blood pressure control, smoking cessation intervention, and hemoglobin A1c (HbA1c) testing based on monthly summary data transmitted by the practices.
Results
Of the 151 practices, 140 were small practices and 11 were community health centers; average time using an EHR was 13.7 months at baseline. From October 2009 through October 2011, average rates increased for antithrombotic therapy (from 58.4% to 74.8%), blood pressure control (from 55.3% to 64.1%), HbA1c testing (from 46.4% to 57.7%), and smoking cessation intervention (from 29.3% to 46.2%). All improvements were significant.
Conclusion
During 2 years, practices showed significant improvement in the delivery of several key clinical preventive services after implementing EHRs and receiving support services from a public health agency.




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Mejora sostenida en la prestación de servicios clínicos preventivos en consultorios independientes de atención primaria tras la implementación de sistemas de registros de salud electrónicos

Jason J. Wang, PhD; Kimberly M. Sebek, MPH; Colleen M. McCullough, BA; Sam J. Amirfar, MD; Amanda S. Parsons, MD, MBA; Jesse Singer, DO, MPH; Sarah C. Shih, MPH

Citación sugerida para este artículo: Wang JJ, Sebek KM, McCullough CM, Amirfar SJ, Parsons AS, Singer J, et al. Sustained Improvement in Clinical Preventive Service Delivery Among Independent Primary Care Practices After Implementing Electronic Health Record Systems. Prev Chronic Dis 2013;10:120341. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120341Aclaraci?n sobre los enlaces a sitios web externos.
REVISADO POR EXPERTOS

Resumen

Introducción
Son limitados los estudios que muestran mejoras sostenidas en la prestación de servicios clínicos preventivos. Hay menos estudios que muestran mejoras sostenidas en los consultorios independientes que no están afiliados a hospitales o sistemas de salud integrados. Este estudio analiza la mejora continua en las medidas de calidad clínicas de un grupo de consultorios independientes de atención primaria que usa registros electrónicos de salud (EHR, por sus siglas en inglés) y recibe soporte técnico de parte de una agencia de salud pública local.
Métodos
Analizamos datos de rendimiento de las medidas de calidad clínica de una cohorte de consultorios de atención primaria que implementó un EHR al menos 3 meses antes de octubre del 2009, el inicio del estudio. Evaluamos las tendencias de 4 medidas de calidad claves: terapia antitrombótica, control de presión arterial, intervención para la cesación del tabaquismo y realización de pruebas de hemoglobina A1c (HbA1c), con base en datos resumidos mensuales transmitidos por los consultorios.
Resultados
140 de los 151 consultorios eran pequeños y 11 eran centros de salud comunitarios. El tiempo promedio de uso del EHR al inicio era 13.7 meses. Desde octubre del 2009 a octubre del 2011, aumentaron las tasas promedio de terapia antitrombótica (de 58.4 a 74.8 %), de control de la presión arterial (de 55.3 a 64.1 %), de realización de pruebas HbA1c (de 46.4 a 57.7 %) y de intervención para la cesación del tabaquismo (de 29.3 a 46.2 %). Todas las mejoras fueron significativas.
Conclusión
Durante 2 años, los consultorios mostraron mejoras significativas en la prestación de varios servicios clínicos preventivos clave, después de implementar EHR y recibir servicios de soporte de parte de una agencia de salud pública.

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