Preventing Chronic Disease | Retailer Adherence to Family Smoking Prevention and Tobacco Control Act, North Carolina, 2011 - CDC
Multiple Chronic Conditions Collection |
This week Preventing Chronic Disease (PCD) released 8 articles focusing on multiple chronic conditions. The articles within this collection address the current trends in population growth, age distribution, and disease dynamics that forecast rises in the prevalence of chronic diseases, other chronic conditions, and combinations of chronic conditions. |
Retailer Adherence to Family Smoking Prevention and Tobacco Control Act, North Carolina, 2011
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Shyanika W. Rose, MA; Allison E. Myers, MPH; Heather D’Angelo, MHS; Kurt M. Ribisl, PhD
Suggested citation for this article: Rose SW, Myers AE, D’Angelo H, Ribisl KM. Retailer Adherence to Family Smoking Prevention and Tobacco Control Act, North Carolina, 2011. Prev Chronic Dis 2013;10:120184. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120184.
PEER REVIEWED
Abstract
IntroductionThe Family Smoking Prevention and Tobacco Control Act regulates the sales and marketing of tobacco products in the United States; poor adherence by tobacco retailers may reduce the effectiveness of the Act’s provisions. The objectives of this study were 1) to assess whether and to which provisions retailers were adherent and 2) to examine differences in adherence by county, retailer neighborhood, and retailer characteristics.
Methods
We conducted multivariate analysis of tobacco retailers’ adherence to 12 point-of-sale provisions of the Tobacco Control Act in 3 North Carolina counties. We conducted observational audits of 324 retailers during 3 months in 2011 to assess adherence. We used logistic regression to assess associations between adherence to provisions and characteristics of each county, retailer neighborhood, and retailer.
Results
We found 15.7% of retailers did not adhere to at least 1 provision; 84.3% adhered to all provisions. The provisions most frequently violated were the ban on sales of cigarettes with modified-risk labels (eg, “light” cigarettes) (43 [13.3%] retailers nonadherent) and the ban on self-service for cigarettes and smokeless tobacco (6 [1.9%] retailers nonadherent). We found significant differences in rates of nonadherence by county and type of retailer. Pharmacies and drug stores were more than 3 times as likely as grocery stores to be nonadherent.
Conclusion
Most tobacco retailers have implemented regulatory changes without enforcement by the US Food and Drug Administration. Monitoring rates of adherence by store type and locale (eg, county) may help retailers comply with point-of-sale provisions.
Adhesión de las tiendas minoristas a la Ley de Prevención y Control del Tabaquismo en la Familia, Carolina del Norte, 2011
Shyanika W. Rose, MA; Allison E. Myers, MPH; Heather D’Angelo, MHS; Kurt M. Ribisl, PhD
Suggested citation for this article: Rose SW, Myers AE, D’Angelo H, Ribisl KM. Retailer Adherence to Family Smoking Prevention and Tobacco Control Act, North Carolina, 2011. Prev Chronic Dis 2013;10:120184. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120184.
REVISADO POR EXPERTOS
Resumen
IntroducciónLa Ley de Prevención y Control del Tabaquismo en la Familia regula la venta y el mercadeo de los productos del tabaco en los EE. UU., la falta de cumplimento estricto por parte de las tiendas podría reducir la eficacia de las disposiciones de la ley. Los objetos de este estudio fueron: 1) analizar si las tiendas se adherían a las disposiciones y a cuáles, y 2) examinar las diferencias en la adhesión según el condado, el área comercial y las características de la tienda.
Métodos
Realizamos análisis multivariados de la adherencia de las tiendas que venden tabaco a 12 disposiciones de la Ley de Control del Tabaquismo para el punto de venta, en 3 condados de Carolina del Norte. Realizamos audiencias observacionales en 324 tiendas durante 3 meses en el 2011 para evaluar la adherencia. Usamos la regresión logística para evaluar las asociaciones entre la adherencia a las disposiciones y las características de cada condado, área comercial y tienda.
Resultados
Encontramos que 15.7 % de las tiendas no se adhirieron a al menos 1 disposición; el 84.3 % se adhirió a todas las disposiciones. Las disposiciones que se infringía con mayor frecuencia fue la prohibición a la venta de cigarrillos con etiquetas de riesgo modificadas (por ej., cigarrillos "light") (43 [13.3 %] de las tiendas no cumplieron con esta disposición) y la prohibición de venta de cigarrillos y de tabaco sin humo en áreas de autoservicio (6 [1.9 %] de las tiendas no cumplieron con esta disposición). Encontramos diferencias significativas en las tasas de no adherencia por condado y por tipo de tienda. Las farmacias tenían más de 3 veces las probabilidades de no adherencia que las tiendas de venta de alimentos.
Conclusión
La mayor parte de las tiendas que venden tabaco ha implementado los cambios regulatorios sin que la Administración de Medicamentos y Alimentos de los EE. UU. los haya hecho cumplir. Vigilar las tasas de adherencia por tipo de tienda y localidad (por ej., por condado) puede ayudar a las tiendas a cumplir con las disposiciones para el punto de venta.
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