Preventing Chronic Disease | Supermarket and Grocery Store–Based Interventions to Promote Healthful Food Choices and Eating Practices: A Systematic Review - CDC
Multiple Chronic Conditions Collection |
This week Preventing Chronic Disease (PCD) released 8 articles focusing on multiple chronic conditions. The articles within this collection address the current trends in population growth, age distribution, and disease dynamics that forecast rises in the prevalence of chronic diseases, other chronic conditions, and combinations of chronic conditions. |
Supermarket and Grocery Store–Based Interventions to Promote Healthful Food Choices and Eating Practices: A Systematic Review
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Anne L. Escaron, PhD, MPH; Amy M. Meinen, MPH, RD; Susan A. Nitzke, PhD, RD; Ana P. Martinez-Donate, PhD
Suggested citation for this article: Escaron AL, Meinen AM, Nitzke SA, Martinez-Donate AP. Supermarket and Grocery Store–Based Interventions to Promote Healthful Food Choices and Eating Practices: A Systematic Review. Prev Chronic Dis 2013;10:120156. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120156.
PEER REVIEWED
Abstract
IntroductionIncreasingly high rates of obesity have heightened interest among researchers and practitioners in identifying evidence-based interventions to increase access to healthful foods and beverages. Because most food purchasing decisions are made in food stores, such settings are optimal for interventions aimed at influencing these decisions. The objective of this review was to synthesize the evidence on supermarket and grocery store interventions to promote healthful food choices.
Methods
We searched PubMed through July 2012 to identify original research articles evaluating supermarket and grocery store interventions that promoted healthful food choices. We categorized each intervention by type of intervention strategy and extracted and summarized data on each intervention. We developed a scoring system for evaluating each intervention and assigned points for study design, effectiveness, reach, and availability of evidence. We averaged points for each intervention category and compared the strength of the evidence for each category.
Results
We identified 58 articles and characterized 33 interventions. We found 7 strategies used alone or in combination. The most frequently used strategy was the combination of point-of-purchase and promotion and advertising (15 interventions); evidence for this category was scored as sufficient. On average, of 3 points possible, the intervention categories scored 2.6 for study design, 1.1 for effectiveness, 0.3 for reach, and 2 for availability of evidence. Three categories showed sufficient evidence; 4 showed insufficient evidence; none showed strong evidence.
Conclusion
More rigorous testing of interventions aimed at improving food and beverage choices in food stores, including their effect on diet and health outcomes, is needed.
Intervenciones en supermercados y tiendas de alimentos para promover la alimentación y la elección de alimentos saludables: Una revisión sistemática
Anne L. Escaron, PhD, MPH; Amy M. Meinen, MPH, RD; Susan A. Nitzke, PhD, RD; Ana P. Martinez-Donate, PhD
Suggested citation for this article: Escaron AL, Meinen AM, Nitzke SA, Martinez-Donate AP. Supermarket and Grocery Store–Based Interventions to Promote Healthful Food Choices and Eating Practices: A Systematic Review. Prev Chronic Dis 2013;10:120156. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120156.
REVISADO POR EXPERTOS
Resumen
IntroducciónLas crecientes tasas altas de obesidad han aumentado el interés entre investigadores y médicos de identificar intervenciones basadas en la evidencia para aumentar el acceso a alimentos y bebidas saludables. Debido a que la mayoría de las decisiones sobre qué alimentos comprar se hacen en las tiendas de alimentos, estos entornos son óptimos para realizar intervenciones con el fin de influenciar estas decisiones. El objeto de esta revisión fue sintetizar la evidencia sobre intervenciones en supermercados y tiendas de alimentos para fomentar la toma de decisiones saludables.
Métodos
Hicimos una búsqueda en PubMed hasta julio del 2012 para identificar los artículos de investigación originales que analizaban las intervenciones en supermercados y tiendas de alimentos que fomentaban la compra de alimentos saludables. Categorizamos a cada intervención por tipo de estrategia y extrajimos y resumimos los datos de cada una. Desarrollamos un sistema de puntuación para evaluar a cada intervención y asignamos puntos por: diseño de estudio, eficacia, alcance y disponibilidad de evidencia. Sacamos el promedio de los puntos recibidos para cada categoría de intervención y también comparamos la solidez de la evidencia para cada categoría.
Resultados
Identificamos 58 artículos y caracterizamos 33 intervenciones. Encontramos 7 estrategias, que se usaron de manera individual o combinada. La estrategia más frecuente fue la combinación de punto-de-compra con promoción y publicidad (15 intervenciones); la evidencia para esta categoría se calificó de suficiente. En promedio, de 3 puntos posibles, las categorías de intervención recibieron una puntuación de 2.6 para diseño de estudio, 1.1 para eficacia, 0.3 para alcance y 2 para disponibilidad de evidencia. Tres categorías mostraron evidencia suficiente; 4 mostraron evidencia insuficiente; ninguna mostró evidencia sólida.
Conclusión
Se necesitan pruebas más rigurosas para evaluar las intervenciones que tienen el objetivo de mejorar las decisiones que se toman respecto de los alimentos y las bebidas en las tiendas de alimentos, lo que incluye su efecto en la dieta y los resultados en la salud.
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