lunes, 13 de mayo de 2013

Preventing Chronic Disease | Local Health Department Use of Twitter to Disseminate Diabetes Information, United States - CDC

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Preventing Chronic Disease | Local Health Department Use of Twitter to Disseminate Diabetes Information, United States - CDC

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Local Health Department Use of Twitter to Disseminate Diabetes Information, United States


Listen to our podcast interview with author Jenine Harris, PhD.

Jenine K. Harris, PhD; Nancy L. Mueller, MPH; Doneisha Snider, BA; Debra Haire-Joshu, PhD

Suggested citation for this article: Harris JK, Mueller NL, Snider D, Haire-Joshu D. Local Health Department Use of Twitter to Disseminate Diabetes Information, United States. Prev Chronic Dis 2013;10:120215. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120215External Web Site Icon.
PEER REVIEWED

Abstract

Introduction
Diabetes may affect one-third of US adults by 2050. Adopting a healthful diet and increasing physical activity are effective in preventing type 2 diabetes and decreasing the severity of diabetes-related complications. Educating and informing the public about health problems is a service provided by local health departments (LHDs). The objective of this study was to examine how LHDs are using social media to educate and inform the public about diabetes.
Methods
In June 2012 we used NVivo 10 to collect all tweets ever posted from every LHD with a Twitter account and identified tweets about diabetes. We used a 2010 National Association of County and City Health Officials survey to compare characteristics of LHDs that tweeted about diabetes with those that did not. Content analysis was used to classify each tweet topic.
Results
Of 217 LHDs with Twitter accounts, 126 had ever tweeted about diabetes, with 3 diabetes tweets being the median since adopting Twitter. LHDs tweeting about diabetes were in jurisdictions with larger populations and had more staff and higher spending than LHDs not tweeting about diabetes. They were significantly more likely to employ a public information specialist and provide programs in diabetes-related areas. There was also a weak positive association between jurisdiction diabetes rate and the percentage of all tweets that were about diabetes (r = .16; P = .049).
Conclusion
LHDs are beginning to use social media to educate and inform their constituents about diabetes. An understanding of the reach and effectiveness of social media could enable public health practitioners to use them more effectively.

Author Information

Corresponding Author: Jenine K. Harris, PhD, Brown School, Washington University in St. Louis, One Brookings Dr, St. Louis, MO 63130. Telephone: 314-935-3522. E-mail: harrisj@wustl.edu.
Author Affiliations: Nancy L. Mueller, Debra Haire-Joshu, Brown School, Washington University in St. Louis, St. Louis, Missouri; Doneisha Snider, Center for Public Health Systems Science, Washington University in St. Louis, St. Louis, Missouri.

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Uso de Twitter por parte de los departamentos de salud locales para difundir información sobre la diabetes, Estados Unidos

Jenine K. Harris, PhD; Nancy L. Mueller, MPH; Doneisha Snider, BA; Debra Haire-Joshu, PhD

Citación sugerida para este artículo: Harris JK, Mueller NL, Snider D, Haire-Joshu D. Local Health Department Use of Twitter to Disseminate Diabetes Information, United States. Prev Chronic Dis 2013;10:120215. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120215Aclaraci?n sobre los enlaces a sitios web externos.
REVISADO POR EXPERTOS

Resumen

Introducción
La diabetes podría afectar a una tercera parte de los adultos en los Estados Unidos para el 2050. La adopción de una alimentación saludable y el aumento de la actividad física son eficaces para prevenir la diabetes tipo 2 y reducir la gravedad de las complicaciones relacionadas. Educar e informar al público sobre los problemas de la salud son servicios que brindan los departamentos de salud locales (LHD, por sus siglas en inglés). El objetivo de este estudio fue examinar cómo usan los LHD los medios sociales para educar e informar al público acerca de la diabetes.
Métodos
En junio del 2012 usamos NVivo 10 para recopilar todos los tuits publicados por cada LHD con una cuenta de Twitter e identificamos los mensajes sobre la diabetes. Usamos una encuesta del 2010 de la Asociación Nacional de Funcionarios de Salud Pública de Condados y Ciudades para comparar las características de los LHD que enviaron tuits sobre la diabetes y aquellos que no lo hicieron. Hicimos un análisis del contenido para clasificar a cada tuit.
Resultados
De 217 LHD con cuentas de Twitter, 126 habían enviado mensajes sobre la diabetes en algún momento, con una cantidad promedio de 3 mensajes sobre la diabetes desde que habían adoptado Twitter. Los LHD que tuiteaban sobre la diabetes estaban en jurisdicciones con poblaciones más grandes y tenían una cantidad mayor de empleados y de fondos que los LHD que no tuiteaban sobre la diabetes. Tenían probabilidades significativamente mayores de emplear especialistas en información pública y de ofrecer programas en áreas relativas a la diabetes. Hubo también una leve asociación positiva entre las tasas de la diabetes de la jurisdicción y el porcentaje de tuits sobre la diabetes (r = .16; P = .049).
Conclusión
Los LHD están comenzando a usar los medios sociales para educar e informar a sus poblaciones sobre la diabetes. Comprender el alcance y la eficacia de los medios sociales podría permitir a los profesionales de la salud pública usarlos de manera más eficaz.

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